VII VELJKOVI DANI 2013.
PROGRAMČetvrtak, 5. decembar: [19:00] Svečano otvaranje Veljkovih dana [19:30] Okrugli sto Ravnica Veljka Petrovića Učestvovali: prof. dr Tihomir Petrović, prof. dr Miloš Kovačević, prof. dr Jovan Pejčić, prof. dr Saša Radojčić i Branko Ćurčić. Predstavljanje zbornika saopštenja Veljkovi dani 2012. [Velika sala Skupštine grada Sombora – zdanje Županije] VIDEO PRILOGPetak, 6. decembar: [16:00] Promocija knjige Milutina Stojića dobitnika nagrade Gran pri Golubić 2012Voditelj programa: Snežana StojanovićProglašenje dobitnika nagrade Golubić 2013za najuspeliju priču učenika osnovnih i srednjihškola [Sala Dečjeg odeljenja – Trg cara Lazara 3] VIDEO PRILOG[19:00] Književni portret Milisava Savića, dobitnika nagrade Veljkova golubica za 2012. Učestvovali: Zoran Radisavljević, urednik Politike, prof. Tiodor Rosić, prof. dr Tihomir Petrović, Nenad Šaponja, književni kritičar i Milisav Savić [20:30] Proglašenje dobitnika nagrade Veljkova golubica u 2013. za sveukupno pripovedačko stvaralaštvo [Velika sala Skupštine grada Sombora – zdanje Županije] VIDEO PRILOGPokrovitelji programa:Ministarstvo kulture i infromisanja RS, Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje AP Vojvodine i Grad SomborIzjava Saše Hadži Tančića na dodeli nagrade Veljkova golubica u 2013. za sveukupno pripovedačko stvaralaštvo:- Veljkova slavna „Golubica sa crnim srcem” dovodi do praizvora svakog ljudskog pregnuća i dostignuća, a to je stremljenje uvis, težnja ka višem i letenje kao takvo. Ono što po ravni umetničkog oblikovanja likova Veljko Petrović takođe veoma uspešno postiže u datom simboličkom ključu, ističemo kao vrlinu, kao nešto potpuno prirodno njegovom iskazu u delu. Pri svemu postoji jedan lični, autorski razlog koji me naveo i opredelio za poetčki pristup delu pisca, čijim imenom je utemeljena nagrada koju imam izuzetnu čast danas da primim. Jer, ono što ističem kao metaforički karakter Veljkove pripovetke „Golubica sa crnim srcem” i po karakteru moga pripovednog dela, podrazumevam kao nešto sasvim primereno poetičkom ključu u kojem on nastaje. Naime, od dela do dela, uvek od zamisli do ispunjenja, čitav moj život simboliše kornjača. Ali, sama kornjača mi je u najvećoj meri izgledala vredna pričanja, pri čemu bi u korist priče ipak trebalo spomenuti i priču o priči. I kao što kornjača nastade u najdavnijem prošlom vremenu i priča je već takoreći sasvim prevučena dragocenom patinom postojanja. Ona je mnogo starija od svake književnosti i ne treba je pojmiti po godovima njenog drevnog bića, ni po dvostrukoj prirodi njenog smisla između života i umetnosti.