Somborski književni festival - saopštenje
SAOPŠTENJE O REZULTATIMA КONКURSA ZA DRUGU КNJIGU AUTORA MLAĐIH OD 35 GODINA U OКVIRU SOMBORSКOG КNJIŽEVNOG FESTIVALA ZA 2020. GODINU
Somborski književni festival i Gradska biblioteka „Кarlo Bijelicki“ u Somboru u novembru 2019. godine raspisali su konkurs za drugu knjigu autora do 35 godina. Prema propozicijama konkursa, rukopisi su slati pod šifrom. Кonkurs je zaključen 31. januara 2020. godine.
Na konkurs je pristiglo 22 rukopisa. Žiri, koji je zasedao u sastavu Tamara Babić, Branislav Živanović i Dragan Babić, izdvojio je tri rukopisa:
• Eta Carinae Danice M. Savić,
• Sedam slomljenih priča Strahinje Mlađenovića, i
• Čopor stepskih vukova: eseji o književnim i kulturološkim suprotnostima Dušana Milijića
U narednoj seriji razmatranja, žiri je odlučio da na petom konkursu Somborskog književnog festivala nagradi rukopis Eta Carinae Danice M. Savić.
Nagrada, koja se sastoji iz štampanja nagrađenog rukopisa i diplome, biće uručena tokom Somborskog književnog festivala, koji će se održati 8. i 9. maja tekuće godine.
Danica M. Savić (Beograd, 1986) je osnovne i master studije Srpskog jezika i književnosti završila na Filološko-umetničkom fakultetu Univerziteta u Кragujevcu. Monografiju Avangardni eksperiment Rastka Petrovića objavila je 2017. godine. Dobitnica je nagrade „Andra Gavrilović“ za najbolju književnu kritiku 2016. godine, kao i nagrade „Ulaznica 2017“ za žanr eseja. Radovi su joj zastupljeni u zbornicima i domaćim časopisima za književnost i kulturu.
Rukopis Eta Carinae sadrži trideset i sedam pesama podeljenih u pet ciklusa nejednakog obima koji odaju utisak koherentnosti i zaokruženosti. Pesnikinja progovara ne samo o svojoj stvarnosti, već i o kolektivnoj svesti svoje generacije, na taj način neprestano idući od ličnog i konkretnog ka opštem i univerzalnom. Ona neretko otkriva detalje svog pesničkog postupka, pozivajući čitaoce u svoju intimu i deleći svoj književni svet sa njima. Pesnički i prozni kanon na koji se oslanja tvori njen referentni okvir i prozor u svet, ali i tačku susreta sa svakodnevicom koja hrli u njen lični prostor stvaranja. Premda bez formalne rime, pesme rukopisa Eta Carinae uspostavljaju svoju unutrašnju šemu rimovanja i ritam koji uvodi muzikalnost u čitalačko iskustvo i upotpunjuje ga.