Baštenski kreveti
U dvadeset devet pesama raspoređenih u tri različito organizovane ciklusne celine, pesnički rukopis Baštenski kreveti progovara jezikom prirode kojoj se pridaju personalizovana svojstva. U remboovski dehumanizovanoj slici sveta, feminina pesnička subjektivnost oglašava se mnogostrukim objavama gramatikom lica koje se grana na ja, ti i mi. Na tragu dvoglasa Davičove Flore, dijalogičnost se sprovodi dominantnijim drugim licem singulara, apostrofiranjima drugosti oličenoj pretežno u prosedeu vegetacije. Dihotomijom spolјa-unutra, u sprezi sa gestovima udvajanja iskazne instance koja osciluje između refleksije i autoreferencijalnosti, propituje se prostornost posredovana lirizmom privatnog/intimnog habitata. Prevođenje vitalističkog entiteta odvija se u horizontalnim i vertikalnim tematsko-motivskim koordinatama, gde se vegetativni aspekt, kalemlјen sa aspekatima telesnosti, ekstraktuje u sferu verbalnog. Sugestivnost pesničkog izraza rukopisa postignuta je kombinacijom svedenog i ekstenzivnog stiha koji katkad prelazi u rečenicu, te promišlјenim uobličavanjem tekstualnih jedinica, leksičkim, zvukovnim, ritmičkim i semantičkim intervencijama, inventivnim metaforičkim rešenjima i odmerenom pikturalnošću.
Tijana Savatić (Pančevo, 1994), piše i izvodi poeziju, istražujući njen performativni karakter. Od 2020. godine aktivno održava i razvija niz govornih programa Izvođenje poezije na filmu u Studentskom kulturnom centru Beograda. Piše recenzije i tumačenja savremene umetnosti u okviru programa Vizuelna umetnost i mladi u Kulturnom centru Beograda. Objavila je zbirku San Severija(2022).
Objavljivanje ove knjige pomogao je Pokrajinski sekretarijat za kulturu, javno informisanje i odnose s verskim zajednicama.
Knjiga je dostupna u onlajn knjižari.